درب آسانسور و معرفی انواع ان
نوشته شده توسط : آسانسورچی

درب آسانسور در یک سیستم آسانسوری، به طور همزمان دارای دو جنبه ایمنی و تزئینی است، در نتیجه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، در ضمن باید در هنگام نصب آن مانند قسمت های دیگر مکانیکی آسانسور، دقت زیادی انجام پذیرد، زیرا کمترین بی دقتی ممکن است موجب تحمیل زیان های مالی فراوانی شود

در یک دستگاه آسانسور به طور کلی از دو نوع درب طبقه (که به تعداد توقف های آسانسور می باشد) و درب کابین ( که روی کابین آسانسور نصب شده است)استفاده میگردد.

درب طبقه

درب هایی هستند که در محل ورودی طبقات به کابین قرار می گیرند. درب طبقات انواع مختلفی دارد که می توان انواع لولایی، تلسکوپی ( از یک طرف بازشو )، سانترال ( از وسط بازشو ) و درب های آکاردئونی را نام برد. انتخاب نوع و اندازه بازشوی درب طبقات با توجه به  طراحی آسانسور و متناسب با نوع کاربری و مطابق با استانداردها صورت می گیرد.

درب لولایی درب تلسکوپی درب سانترال

درب کابین

درب هایی که روی کابین نصب می شوند و مانند درب طبقات انواع مختلفی ( تلسکوپی، سانترال و … ) دارند

انواع درب

درب آسانسور، از لحاظ مکانیکی به سه دسته کلی، درب ساده ( درب طبقه لولایی و کابین بدون درب )، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم شده است. البته درب آسانسور از لحاظ الکتریکی نیز تقسیم بندی می شود. درب هایی که دارای موتور و همچنین درایو کنترل می باشند و درب هایی که فاقد آنها هستند.

نحوه عملکرد درب اتوماتیک آسانسور

در درب های اتوماتیک، مکانیزمی روی درب کابین وجود دارد که وظیفه آن علاوه بر باز و بسته کردن درب کابین، باز و بسته کردن درب طبقات نیز می باشد.

اجزای مختلف درب آسانسور

درب لولایی: درب های لولایی چون از پیچیدگی کمتری برخوردار هستند، بخش های مخلف آنها نیز کمتر است. چارچوب، لته،  دستگیره، لولاها، دیکتاتور و کنتاکت  قطعات تشکیل دهنده یک درب لولایی هستند.

درب اتوماتیک طبقه: چارچوب، لته ها، سیل درب، کفشک ها، کنتاکت قطعات یک درب اتوماتیک هستند.

درب کابین: تمام قطعاتی که در درب اتوماتیک طبقه وجود دارد به علاوه مکانیزم باز و بسته شدن درب که خود شامل قطعات مختلفی مثل موتور سردرب، درایو و قرقره ها و تسمه می باشد





:: برچسب‌ها: درب , اسانسور , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: